۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

همه چیز درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام - شهرام شکیبا

تعریف: مجمع تشخیص مصلحت نظام عبارت است از مجمعی که مصلحت نظام را تشخیص می‌دهد.
اعضا: اعضای این مجلس شخصیت‌های حقیقی و حقوقی هستند. اشخاص حقیقی با حکم رهبری منصوب می‌شوند و در میان اشخاص حقوقی مجمع، رؤسای سه قوه نیز حضور دارند.

وقایع اخیر: وقایعی است که اخیراً در کشور اتفاق افتاده است و نزد هر گروهی یک نامی دارد اما «اخیر» آن ثابت است.
اتفاقات اخیر، انتخابات اخیر، اغتشاشات اخیر، فتنه‌های اخیر، وقایع اخیر و... نام‌هایی است که بر آن می‌گذارند و تنها وجه تشابه آنها قضیه «اخیر» داشتن آنهاست. در حالیکه 8- 7 ماه از قضیه می‌گذرد و اساساً «اخیر» بودن ماجرا منتفی است. اما گویا همه دوست دارند تا قضیه همچنان اخیر باشد و همین طور اخیر بماند.

ربط وقایع اخیر به مصلحت: همه می‌دانند که اساساً قضایای اخیر به مصلحت نظام نیست. به همین دلیل رئیس‌جمهور بعد از قضایای اخیر در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت نمی‌کند.
1- آیا رئیس‌جمهور ربطی به تشخیص مصلحت نظام ندارد؟
2- آیا تشخیص مصلحت نظام ربطی به رئیس‌جمهور ندارد؟
3- آیا رئیس‌جمهور کارهای مهم‌‌تری از تشخیص مصلحت نظام دارد؟

نظرات گوناگون: علی اصغر زارعی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در این‌باره گفته است: «رفتن احمدی‌نژاد به مجمع تشخیص به مصلحت نیست.» از طرفی روح‌الله حسینیان، رئیس فراکسیون یاد شده گفته است:‌«آقای رئیس‌‌جمهور باید به جلسات مجمع تشخیص بروند و از نظریات دولت دفاع کنند.»
1- اول یک کسی بیاید بگوید که چرا اعضا و رئیس این فراکسیون با هم این‌قدر اختلاف دارند؟
2- بالاخره رئیس کیست؟ زودتر بگویید که بدانیم رئیس‌جهمور باید به حرف کدامشان گوش کند.
3- رفتن احمدی‌نژاد به مجمع تشخیص به مصلحت چه چیزی نیست؟ رئیس‌جمهور یا نظام؟
4- اگر رفتن به مجمع تشخیص جزو وظایف رئیس‌جمهور است که دیگر این همه خواهش و تمنا و من بمیرم و تو بمیری لازم ندارد. نمایندگان مردم از جانب ملت به رئیس‌جمهور تکلیف کنند که وظایفش را انجام دهد.

حسینیان گفته: «مصلحت نیست آقای هاشمی نمازجمعه بخوانند، زیرا مردم قبول ندارند و ممکن است در نماز مسائلی پیش بیاید که باعث توهین به ایشان شود.»
1- پس مردم اساساً رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را قبول ندارند؟
2- مردم با هاشمی مشکل دارند یا با مصلحت نظام؟

سؤال اساسی: واقعاً با این اوضاع و احوال تکلیف پیشرفت و سربلندی نظام و مملکتی که بر سر تشخیص مصلحتش این‌قدر مناقشه هست چه می‌شود؟

دعا: اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر